Warning: array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, bool given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 90

Warning: array_merge(): Expected parameter 2 to be an array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 90

Warning: array_merge(): Expected parameter 2 to be an array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 90

Warning: array_merge(): Expected parameter 2 to be an array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 90

Warning: array_merge(): Expected parameter 2 to be an array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 90

Warning: array_merge(): Expected parameter 2 to be an array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 90

Warning: array_merge(): Expected parameter 2 to be an array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 90

Warning: array_merge(): Expected parameter 2 to be an array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 90

Warning: array_merge(): Expected parameter 2 to be an array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 90

Warning: array_merge(): Expected parameter 2 to be an array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 90

Warning: array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, bool given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 90

Warning: array_merge(): Expected parameter 2 to be an array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 90

Warning: array_reduce() expects parameter 1 to be array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 94

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 96

Warning: array_reduce() expects parameter 1 to be array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 112

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 114

Warning: array_reduce() expects parameter 1 to be array, null given in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 157

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/klient.dhosting.pl/szmexy/szmexy.pl/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/includes/acf/oxygen-acf-integration.php on line 159

JAK ZWIĘKSZYĆ ZASIĘGI W SOCIAL MEDIACH

Od miesięcy, czy już nawet od lat słyszę o tym, że komuś ucina zasięg na: youtube, facebook, instagramie, z czego to wynika? Co odpowiada za algorytm i czemu każdego dnia zasięg spada?

Zacznijmy od tego czym jest zasięg. W skrócie można go podzielić na organiczny, czyli taki, który my sami wyciągniemy z platformy naszymi postami, oraz zasięg płatny, czyli jak sama nazwa wskazuje – ile zapłacimy za reklamę. Zasięg to nic innego jak stosunek ilości contentu do użytkowników. Im więcej materiałów przypada na jednego użytkownika, tym zasięg każdego będzie coraz mniejszy, także pierwszeństwo będą miały wtedy profile, które albo zapłacą za swój content, albo osoba która ich śledzi będzie spędzała więcej czasu na ich profilach.

Tyle. To jest tylko i aż to. Algorytm dostosowuje się pod użytkownika. Jeżeli śledzisz jakąś osobę bardzo dokładnie, oglądasz i komentujesz to co ona robi – masz pewność, że materiały tej osoby Ci się pojawią. Dodatkowo będą pojawiać Ci się materiały sponsorowane profili podobnych.

Dobrym przykładem jest obecnie Tik-tok, na którym z dnia na dzień dochodzą tysiące użytkowników, a ilość contentu jest jeszcze bardzo mała. Przez to istnieje możliwość, że ktoś założy profil, nagra filmik i zdobędzie on milion wyświetleń. Na żadnej platformie nie jest to możliwe.

Jeżeli jesteś twórcom i chcesz zrobić coś, żeby te zasięgi rosły, albo nie spadały, to przede wszystkim – może być tak, że będziesz musiał zapłacić za reklamę. O ile „mikroinfluencerzy”, którzy nie zarabiają na socjałach raczej nie powinni tego robić, bo jest na to za wcześnie i jest to zbyt ryzykowane, tak Ci którzy dostają pieniądze za robienie materiałów nie powinni się temu dziwić. Pomyślcie o tym tak – kiedyś, TRZEBA BYŁO zapłacić, żeby się gdzieś pojawić. Radio, telewizja czy gazeta, a Wy płaczecie, że Wam zasięg spada na DARMOWEJ aplikacji? Bez jaj.

Drugi tip jak zwiększyć zasięgi, to większa ilość materiałów i zanim pomyślisz, że ludzie mogą mieć tego dość, to już odpowiadam – nie będą. Ci, którym wyświetli się każdy Twój materiał Cię lubią, także im to się raczej spodoba, skoro tyle spędzają czasu „z Tobą”. Nie ma jednak co ukrywać, Twoje materiały będą wyświetlały się 10-40% obserwującym w zależności od platformy, także wrzucając więcej materiałów, masz szansę dotrzeć do większej ilości obserwujących.

Trzeci i ostatni TIP jak zwiększyć zasięg, to zwróć uwagę na to, które Twoje materiały poszły najlepiej, a JEDNOCZEŚNIE, były stosunkowo przyjemne do zrobienia i TOBIE się podobają. Nie patrz tylko na zasięg. Co Ci po zasięgu, jak będziesz nieszczęśliwy? Także jeżeli już znajdziesz takie materiały, to rób ich po prostu więcej. Z jakiegoś powodu ludziom się one podobają i nie Tobie oceniać czemu.

No i pamiętajcie, każdego dnia ten zasięg będzie coraz mniejszy, idealnym przykładem jest tu facebook, na którym organiczny zasięg spadł dziesięciokrotnie w ciągu zaledwie 4 lat, a reklamy są na nim coraz droższe (chociaż i tak nieproporcjonalnie tanie do na przykład telewizji)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.